December - SÁIK Petőfi Sándor Tagiskolája honlapja

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

December

Hírmondó 2017/2018

Iskolai hírmondó - December

„KÖZÖS JÁTÉK-KÖZÖS ÉLMÉNY”
2017. DECEMBER 1.


A Gyermekekért Baráti Körnek már másfél évtizede szívügye a szabadidő hasznos eltöltése.
Az általa szervezett programok célcsoportja elsősorban a 6-14 éves korosztály;
számukra kínál változatos tevékenységeket. A civil szervezet ebben az évben is csatlakozott az Élethosszig tartó tanulás országos projekthez.
A játékos tanulás jegyében tizenkét csapat vetélkedett egymással a Balassi könyvtárban.

A feladatok az érzelmi intelligencia erősítését célozták meg:
• Milyen érzelmeket ismersz?
• Hogyan tudod ezeket osztályozni? Pozitív? Negatív? Mekkora energiát mozgósít?
• Képes vagy mások érzelmeit felismerni?

Iskolánk Happy puzzle csapata a IV. helyen végzett.

Az Örömteli legók külön dicséretben részesültek fegyelmezettségükért és igyekezetükért.

„Játszani legalább ketten kell, de inkább tízen, húszan, mert a közös játék a
legnagyobb dolog az életben.”
(Csukás István)


-----------------------------------------------------------------------------------------

Első adventi gyertyagyújtás

December 4-én a hagyományoknak megfelelően ismét lángra lobbant az első adventi gyertya iskolánkban.

-----------------------------------------------------------------------------------------

„…A SZABADSÁG OTT KEZDŐDIK, AHOL MEGSZŰNIK A FÉLELEM.”
(Bibó István)

2017. december 6-án nem csak a Mikulásnak örülhettek a gyerekek a Petőfi Sándor iskolában.
A könyvtárban Csépe Renáta vezetésével valami sokkal komolyabb eseményről beszélgettek a 6. a és a 8. a osztályos tanulók. 1956. december 8-án a Vásártéren eldördült az a sortűz, amely a mai napig elevenen él minden tarjáni emlékezetében.
A történelmi események totó formájában kerültek a figyelem fókuszába. A korszak hangulatát, az egyetemisták lelkesedését filmrészlet támasztotta alá. A szovjet diktátor ledöntött szobra, a Sinkovits Imre által elszavalt Nemzeti dal segített megérteni, átérezni a forradalom és a szabadságharc üzenetét.
Igazi élmény volt a csapatok drámajátéka: a tüntető tömeget és a vele szemben álló karhatalmat kellett színre vinniük. Az állampolgári nevelés szép példáját láthattuk, amikor a tanulók részesei lehettek egy megrendezett választásnak.
- Mi jellemző Magyarország választási rendszerére? Mit jelent a titkos szavazás?
- Kinek van joga az országgyűlési választásokon véleményt nyilvánítani? Egyáltalán: jogról vagy kötelességről beszélünk?
- Mi alapján juttassuk hatalomhoz a mi érdekeinket képviselő embereket?

Ha ezek a diákok tetteikért felelősséget vállaló, a múltat ismerő és kritikusan szemlélő felnőttekké válnak, elértük célunkat.

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz